AVORTUL UCIDE

Prima pagină » MEDICI 100% PRO-LIFE » Colegiul Medicilor Bucuresti: juramantul lui Hipocrate

Colegiul Medicilor Bucuresti: juramantul lui Hipocrate

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 1,626 de urmăritori

Pagini

Hippocrates_rubens

JURAMANTUL LUI HIPOCRATE

La primirea in randurile Colegiului Medicilor din Romania, medicul va depune juramantul lui Hipocrate in formularea moderna (art. 378):

„O data admis printre membrii profesiunii de medic,
Ma angajez solemn sa-mi consacru viata in slujba umanitatii.
Voi pastra profesorilor mei respectul si recunostinta care le sunt datorate,
Voi exercita profesiunea cu constiinta si demnitate,
Sanatatea pacientilor va fi pentru mine obligatia sacra,
Voi pastra secretele incredintate de pacienti, chiar si dupa decesul acestora,
Voi mentine, prin toate mijloacele, onoarea si nobila traditie a profesiunii de medic,
Colegii mei vor fi fratii mei,
Nu voi ingadui sa se interpuna intre datoria mea si pacient consideratii de nationalitate, rasa, religie, partid sau stare sociala,
Voi pastra respectul deplin pentru viata umana de la inceputurile sale chiar sub amenintare si nu voi utiliza cunostintele mele medicale contrar legilor umanitatii.
Fac acest juramant in mod solemn, liber, pe onoare!”

In calitate de membra a acestui colegiu, sunt deosebit de bucuroasa ca libertatea mea de constiinta este garantata prin acest juramant. Sper ca acest colegiu si legile Romaniei sa continue sa apere dreptul medicilor  la obiectiunea de constiinta. Fara acest drept am fi obligati sa ne folosim cunostiintele medicale „contrar legilor umanitatii”.

Daniela Paun, medic

https://www.cmb.ro/avizari/ac.html


Lasă un răspuns

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 1,626 de urmăritori

