AVORTUL UCIDE

Acasă » IDEOLOGIILE MORTII » COMUNISM » Decretul 770 din 1966 „nationaliza insasi existenta umana”

Decretul 770 din 1966 „nationaliza insasi existenta umana”

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 1,626 de urmăritori

Pagini

384px-Ana_Blandiana

Cui apartine afirmatia din titlu?

Doamnei Ana Blandiana care in ianuarie 2004, cu ocazia dezbaterii intitulate „Cruciada copiilor” organizata de catre Fundatia Academia Civica, Memorialul Victimelor Comunismului si al Rezistentei si Centrul International de Studii asupra Comunismului afirma: 

„Decretul 760 (sic )din 1966 este punctul cel mai teribil si cel mai activ pe care l-a atins nationalizarea in Romania. Acesta nationaliza insasi existenta umana, romancele si romanii nu mai aveau proprietate asupra propriului trup si nimic nu mai putea sa-i scoata din umilinta”.

Doamna Ana Blandiana a scris  poezia  care a inspirat titlul dezbaterii, „Cruciada Copiilor”, publicata in anul 1984:

Cruciada Copiilor

‘’Un intreg popor
Nenascut inca
Dar condamnat la nastere,
Foetus langa foetus,
Un intreg popor
Care n-aude, nu vede, nu intelege,
Dar inainteaza
Prin trupuri zvarcolite de femei,
Prin sange de mame
Neintrebate’’. 

Ironia face ca aceeasi poezie sa fie folosita si in alt context cand a fost interpretata in sens opus de jurnalisti.

Sotul domniei sale, scriitorul Romulus Rusan a vorbit chiar si de o schimbare a mentalitatii romanilor „care in urma coercitiei de a produce copii intr-un mod industrial, ca intr-o fabrica, au ajuns sa nu-si mai iubeasca copiii”.

Memorialul Victimelor Comunismului si al Rezistentei de la Sighet, realizat chiar in fosta inchisoare, este, in cea mai mare parte, realizarea celor doi scriitori si soti, Ana Blandiana si Romulus Rusan. Printre invitatii domniilor lor la Scoala de vara de la Sighet intr-un articol din Romania Libera (pe care nu il pot data) se poate citi in contributia lui Dennis Diletant(fragment din volumul „Romania sub regimul comunist””:

Numarul de decese printre femeile din Romania, provocate de aplicarea legii impotriva avorturilor constituie cea mai puternica acuzatie ce poate fi adusa lipsei de umanism a regimului Ceausescu.

M-am nascut si am crescut in regim comunist, acultam de copil Vocea Americii si Europa Libera, am cunoscut familii de martiri si detinuti politici, am citit  documente despre gulagul romanesc.

Comparatia suferintelor autentice ale tuturor celor care au trecut prin Gulag   cu uciderea voluntara a propriului prunc de catre mame o consider o intinare strigatoare la Cer  a memoriei martirilor care au luptat cu adevarat cu sistemul comunist diabolic.

Doamna Ana Blandiana a facut parte din Comitetul FSN care  a dat decretul
26 DECEMBRIE 1989 privind abrogarea unor legi, decrete si alte acte normative ACT EMIS DE: CONSILIUL FRONTULUI SALVARII NATIONALE ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 4 din 27 decembrie 1989

Informatile de mai sus raspund intrebarii de la sfarsitul acestei postari  din 26 decembrie 2013: cine a votat pentru totala liberalizare a avortului?  Cu siguranta doamna Ana Blandiana a fost consecventa si a votat impotriva dreptului la viata din momentul conceptiei pentru o fiinta umana.

In replica o poezie putin cunoascuta:

Deodată am simţit cuţitul rece,

Şi groaznica durere săgetând,

Şi am ţipat cu ţipătul meu mut,

Dar tu măicuţă, nu m-ai auzit.

Mă-ntreb: unde erai măicuţa mea,

Când moartea crudă trupu-mi sfârteca?

Mă chinuiam să scap şi nu puteam,

Cu glasu-mi mut, la Domnul mă rugam.


Lasă un răspuns

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 1,626 de urmăritori

